top of page

Openingsspeech expositie ENTER

Deborah Nyst, dochter van Myriam Geveart, wonende in Latem.

‘De eigentijdse moeder’

Mijn medium is schilderkunst en als ik me zou moeten situeren als kunstenaar zou ik mezelf als realist definiëren. Ik heb de ambitie onze hedendaagse samenleving in beeld te brengen, maar wil deze ook confronteren met het verleden. Het “nu” en het “eeuwige” verbonden in de sluipende stilte. Snapshot foto’s van mijn persoonlijke leven of van anderen die ik kan vinden op het internet zijn mijn uitgelezen bronmateriaal. Een snapshot is ontstaan in een éénrichtingsverhouding en verwijst naar een specifiek moment uit een persoonlijk verleden maar wanneer men er een schilderij van maakt is er een proces aan verbonden. Een foto neemt men, een schilderij wordt gemaakt. Ik kies wel foto’s die niet verwijzen naar een specifiek gebeuren. Ik ga op zoek naar beelden waar alles even lijkt stil te staan. Het schilderij moet een beeld brengen van een non-verbale communicatie en van rust, maar waar de ongemakkelijke stilte niet ver weg is.


Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page